Invitation til tiltrædelsesseminar for klinisk professor Torben Knudsen

Fredag den 25. marts 2022 holder klinisk professor Torben Knudsen tiltrædelsesseminar under titlen ”Inflammatorisk tarmsygdom – et klinisk og forskningsmæssigt fokusområde i Region Syddanmark”. Du kan allerede nu tilmelde dig.

Foto: Klinisk professor Torben Knudsen

I anledning af Torben Knudsens tiltrædelse som klinisk professor i medicinske mave- og tarmsygdomme ved Institut for Regional Sundhedsforskning, SDU og Afdeling for Medicinske Mave- og Tarmsygdomme, Sydvestjysk Sygehus, inviterer Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet til tiltrædelsesseminar under titlen ’Inflammatorisk tarmsygdom – et klinisk og forskningsmæssigt fokusområde i Region Syddanmark’.

• 14.00-14.05 Introduktion og velkomst
    Ole Skøtt, dekan, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, SDU
  • 14.05-14.45 “Fra liden celle til helt menneske"
    Torben Knudsen, klinisk professor, ph.d., dr.med., specialeansvarlig overlæge
    Tarmsygdomme, Sydvestjysk Sygehus
  • 14.45-15.25 “Mennesket med IBD – er personlig medicin en mulighed?"
    Jens Kjeldsen, klinisk professor, ph.d., specialeansvarlig overlæge
    Klinisk Institut, SDU, og Afdeling for Medicinske Mavetarmsygdomme, Odense Universitetshospital
  • 15.25-15.35 Diskussion og afslutning
  • Tid
    Tiltrædelsesseminaret holdes fredag den 25. marts 2022 kl. 14.00-15.35
  • Sted
    Auditoriet, Bygning D, Sydvestjysk Sygehus, Finsensgade 35, 6700 Esbjerg. Efter seminaret er der reception i forhallen til auditoriet. Alle interesserede er velkomne.
  • Tilmeld dig arrangementet her
    Ved tilmelding bedes du venligst tilkendegive, om du også ønsker at deltage i den efterfølgende reception.
  • Tilmeldingsfrist er den 17. marts 2022.

For yderligere information og/eller spørgsmål kontakt venligst SVS-forskning@rsyd.dk